Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz łatwy.